Toti pescarii stiu ca alegerea unei lansete depinde in primul rand de ce peste vrem sa prindem sau de tehnica de pescuit folosita, insa aceasta alegere trebuie sa fie strict personala si sa nu fie influentata de alte criterii sau sfaturi.
De asmenea, lanseta trebuie sa ne asigure un pescuit linistit si sa fie potrivita dimensiunilor corporale proprii, deoarece o lanseta foarte grea nu va putea fi manuita cu usurinta daca avem o constitutie fizica mai firava.
Cel mai indicat este sa testam mai multe tipuri de lansete din mai multe categorii si sa vedem cu care ne intelegem cel mai bine, deoarece am vazut multe cazuri in care pe aceleasi balti se obtineau rezultate bune cu lansete din categorii diferite.
Mai multi producatori pentru o singura lanseta
Pentru cei mai multi dintre pescari o lanseta este produsa in intregime de acelasi producator. In realitate, aceasta este vanduta sub o singura marca, deoarece componentele vin de la mai multi producatori: o parte se ocupa cu producerea blank-ului, altii se ocupa de inelele ce sunt montate pe tija, etc.
Atunci cand alegem o lanseta pentru crap caractersitica principala este blank-ul, ce constituie „inima” lansetei. Si aici se aplica regula de mai sus, deoarece partile componente ale acestuia sunt construite de mai multi producatori, iar acestea sunt asamblate in final de o firma ce isi va inscriptiona numele de produs.
Cei de la capatul cel mai indepartat ai lantului de productie sunt producatorii de fibra de carbon, iar cei mai puternici se gasesc in Japonia si in Statele Unite.
Fibra este cumparata de catre companiile ce sunt raspunzatoare de impregnarea acesteia cu rasini, iar materialul obtinut este cunoscut ca si pre – preg.
Producatorii acestui material sunt foarte multi si sunt raspanditi in toate lumea. In ultima perioada s-a facut remarcata tendinta firmelor de pre – preg de a forma grupuri ce livreaza marfa mai multor producatori concurenti de lansete.
Pescuitul crapului este mai confortabil cu o lansete ergonomica
Blank-ul poate avea aspecte diferite in functie de modul in care pre – preg-ul este taiat, rulat, tratat termic, etc.
Lansetele pot fi diferite chiar daca folosesc acelasi material, in functie de viziunea designerului si de inspiratia de moment a acestuia.
Din pacate, tehnologia din domeniul pescuitului nu evolueaza cu aceeasi viteza ca cea din industria auto sau cea a calculatoarelor, asa ca lansetele noi nu au neaparat caracteristici mai bune fata de cele mai vechi.
Vanzarile se fac in functie de politica de marketing a fiecarei firme: unele mizeaza pe lansarea pe piata a unor modele noi, cu denumiri diferite (folosite strict in scop de marketing), in timp ce alte firme prefera sa pastreze aceleasi blancuri pentru o perioada mai lunga de timp (10 – 15 ani) si sa se foloseasca de o politica de brand construita cu migala de-a lungul timpului.
Mai aproape de sufletul meu este politica de vanzari bazata pe vechimea blank-ului, deoarece calitatile acestuia nu pot fi verificate pe loc in magazin, iar reclama facuta de vanzatori poate sa fie intr-o masura mai mica sau mai mare interesata.